? #نکته_های_طلایی_فرزند_پروری

داشتن فرزندانی نیک سرشت و پاکدامن آرزوی هر پدر و مادری است. رسیدن به‌این آرزوی بزرگ نیازمند آگاهی و برنامه ریزی است که اولین قدمهای آن را باید سالها پیش از تولد فرزند برداشت و تا سالهای سال بر آن مراقبت داشت.

1. پاکدامنی پدر و مادر نقشی اساسی در سرشت کودکان خواهد داشت. مادر کشتزاری است که نطفه فرزند انسان در وجود او ریشه می گیرد. و روشن است که"زمین شوره سنبل بر نیارد” از سوی دیگر بذر بد حتی در زمین حاصلخیز میوه تلخ می دهد. بنابراین قدم اول انتخاب همسری شایسته است.

2. همانگونه که در کشت هر بذری در دامان خاک رعایت زمان و روش کشت اهمیت دارد, انعقاد نطفه انسان نیز دارای آداب و شرایطی است که نقشی سرنوشت ساز و در ایجاد نسلی سالم و صالح خواهد داشت. بنابراین مطالعه در این باره امری ضروری است.

3. غذای پاک و حلال در همه عمر بخصوص دوران جنینی, شیرخواری و خردسالی نقشی اساسی در خلق و خو و سرشت انسان دارد. چه اندازه می توان امید به سلامت نفس کودکی داشت که گوشت و خونش از لقمه حرام و حق الناس روییده باشد؟ چگونه ممکن است گیاهی را با آب مسموم آبیاری کرد و امید به میوه ای شیرین و آبدار از آن داشت. غذای ناپاک و حرام دانسته یا نادانسته تأثیرعمیق خود را بر انسان خواهد گذاشت.

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

«مال حرام در فرزندان آشکار می‌شود و روی آن‌ها اثر می‌گذارد»

رعایت این اصول می‌تواند زمینه ساز تربیت فرزندانی با خلق و خوی آسمانی باشد.

موضوعات: تربیت فرزند  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...